Mersin İdman Yurdu’nu Yaşatacağız Platformu Sözcüsü Murat Altındere, kulübün geleceğine dair çok çarpıcı açıklamalarda bulunarak kentin tüm dinamiklerini bu asırlık çınarı ayağa kaldırmaya davet etti. Geçtiğimiz günlerde taraftarlar, iş insanları, milletvekilleri ve sivil toplum kuruluşu liderlerinin katılımıyla gerçekleştirilen kitlesel yürüyüşün ardından kentte var olan inisiyatif alma düşüncesinin pekiştiğini belirten Altındere, bu sürecin kişisel bir başkanlık ya da yönetim adaylığı yarışı olmadığını, aksine kenti kapsayan gerçekçi bir kurtuluş mücadelesi olduğunu vurguladı. Kulübün durumunu otobandan önceki son çıkışa ve entübe edilmiş bir hastaya benzeten Altındere, "Bu 101 yıllık çınar, mazisi başarılarla dolu İdman Yurdumuzdur. Ya yaşatacağız ya da tamamen kaybedeceğiz. Bize buna kimsenin gönlü el vermez. Benim gönlüm el vermez, taraftarımızın vermez. Mersin’de yaşayan, hayatını burada idame ettiren herkesin bu noktada irade göstermesi lazım" diyerek kente çağrıda bulundu.

Kentin abilerine çağrı yapıldı

Kulübün mali yapısına dair yoğun bir çalışma yürüttüklerini aktaran Platform Sözcüsü, son iki üç yıllık süreçten kaynaklanan ve antrenör ile futbolcuları kapsayan yaklaşık 20 milyon liralık bir borç yükünün yanı sıra, kulübü asıl yok oluş noktasına getiren 10-15 yıl öncesine ait yabancı futbolcu alacakları ve transfer yasağı sorunu bulunduğunu kaydetti. Alacaklıların avukatlarıyla sıkı bir pazarlık sürecine gireceklerini müjdeleyen Altındere, "Bu paraları önceden, yapılandırmadan, taksitlendirmeden ve bu kişilerle protokol yapmadan ne bir oyuncu alabiliriz ne de sahalara dönebiliriz. Avukatlarıyla görüşüp ya bu parayı pazarlık yoluyla belli bir rakama bağlayacağız ya da bu kulüp zaten şu an yok, bu para zaten alınamayacak diyeceğiz. Hiç almamaktansa makul bir rakamda uzlaşabileceğimize inanıyorum. Bu kulübün borç durumunu netleştirip, borçları büyük oranda eriteceğiz. Ben şu an neredeyse yüzde 50'sini çözmüş durumdayım ve kesinlikle umutsuz değilim" dedi.

Kurumsal şeffaflık ve kalıcı gelir modelleri sözü

Geleceğe yönelik kalıcı ve şeffaf bir yönetim modeli vadeden Altındere, göreve geldiklerinde yasal çerçeveye ve Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’na uygun olarak tüm gelir-gider kalemlerini, bağışları ve futbolcu ödemelerini kulübün sosyal medya mecralarından düzenli olarak halka açıklayacaklarının sözünü verdi. Kulübün asansör takım olmaktan kurtulması için sürekli gelir getirecek altyapı hamlelerine odaklanacaklarını belirten Altındere, "Eğer bu takım üç ay yaşayıp altı ay sonra tekrar aynı sıkıntılara girecekse bunu sürdürmenin manası yok, hepimizin emeğine yazık. Biz kalıcı çözümler üreteceğiz. Örneğin neden Mersin İdman Yurdu Futbol Okulu olmasın? Çocuklarımız gelecek, geçmişteki hocalarımız görev alacak ve buralardan gelir elde edeceğiz" ifadelerini kullandı.

Üzüntülü babadan yanlış teşhis isyanı
Üzüntülü babadan yanlış teşhis isyanı
İçeriği Görüntüle

"Kentin en önemli markasını birlikte diriltelim"

Mersin Valisi ve Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer başta olmak üzere kentin büyükleriyle görüşerek icazet alacaklarını belirten Altındere, en geç 10-15 gün içinde İstanbul’daki Mersinli iş insanlarıyla bir araya gelerek kaynak yaratacaklarını söyledi. Platform olarak yakın zamanda bir deklarasyon yayınlayacaklarını duyuran Murat Altındere, oluşturulacak yeni yönetim kurulunun reklam, mali sermaye, futbol zekası ve idari ilişkiler gibi farklı alanlarda kulübe doğrudan katkı sunacak isimlerden meydana geleceğini vurgulayarak, "Kurumlarımızdan, halkımıza, belediyelerimize kadar herkesi, bu kentin en büyük markasını diriltme mücadelesine, yanımızda olmaya davet ediyoruz" dedi.

Muhabir: Seyrani Solugan