Mersin Kent Konseyi Olağan Genel Kurulu, Mersin Büyükşehir Kongre Merkezi’nde iki kadın adayın demokratik yarışına sahne oldu. Arzu Güney, Burcu Şanlı ve Emre Üresin’den oluşan Genel Kurul Divanı’nın yönettiği genel kurulda, oylamanın sandık kurularak kapalı zarf usulüyle yapılmasına karar verildi. Toplam 105 delegenin katıldığı ve 99 geçerli oyun kullanıldığı heyecanlı seçim yarışında, Demet Şaman Tarlakazan 76 oy alarak Mersin Kent Konseyi’nin yeni başkanı olurken, diğer aday Aslı Pınar Coşkun 23 oyda kaldı.

“Kent Konseyini Kurumsal altyapıya ulaştırdık”
Görevi devreden Kent Konseyi Başkanı Alper Girgeç, salondakilere hitap ettiği veda konuşmasında iki yıllık görev sürelerindeki kurumsal altyapı ve dayanışma vurgusuna dikkat çekti. Göreve geldikleri ilk gün kentin ortak sözünü büyütme sözü verdiklerini hatırlatan Girgeç, "Bu sözü sadece dilde bırakmadık; sivil toplumun, yerel yönetimin ve kamu kurumlarının bir arada üretebileceği güçlü bir kurumsal altyapıya dönüştürdük. Bugün gururla ifade etmek isterim ki Mersin Büyükşehir Belediyemizin eşsiz koordinasyonu, çabaları ve destekleriyle Kent Konseyimize muazzam bir etkinlik ve çalışma altyapısı kazandırıldı. Fikirlerin özgürce tartışılıp projelendirileceği, eğitimlerin, kültürel ve sanatsal etkinliklerin yapılacağı 53 kişilik yeni konferans salonumuz ile Mersin'in ruhunu ve sanatsal gücünü yansıtacak, aynı anda 100 resmin sergilenebileceği sanat folüğümüzü Mersin sivil toplum ekosisteminin hizmetine sunduk. Hatay ve Ankara kent konseyleri ile birlikte Türkiye'de bir ilk örnek olan Kardeş Kent Konseyleri protokollerini imzalayarak kentler arası dayanışma köprüleri kurduk. Bayrağı devralacak yeni başkanımız ve yürütme kurulumuza naçizane tavsiyem; Mersin'in zengin çeşitlilikteki kültürüne ve rengine sahip çıkınız. Kent Konseyi'nin kapısını her fikre, her inanca, her sivil toplum kuruluşuna sonuna kadar açık tutunuz. Büyükşehir Belediyemiz ve diğer paydaşlarımızla kurulmuş bu güçlü koordinasyonun, sivil toplum ile yerel yönetim arasındaki o uyumlu çalışma kültürünü daha da büyütünüz" diyerek yeni yönetime başarılar diledi.

“Kent konseyinin gücü kentin demokratik olgunluğunun göstergesidir”
Seçim sonuçlarının açıklanmasının ardından teşekkür konuşması için kürsüye çıkan Mersin Kent Konseyi’nin yeni Başkanı Demet Şaman Tarlakazan, gönüllülük ve toplumsal mesuliyet eksenli yeni dönem vizyonunu paylaştı. En büyük başarının kurulan güven, iş birliği ve katılım kültürü olduğunu belirten Tarlakazan, "Kent konseyinin gücü, aynı zamanda kentimizin demokratik olgunluğunun ve yurttaşlık bilincinin de bir göstergesidir. Bu yapıları güçlü kılan en temel unsur ise gönüllülük. Gönüllülük, demokratik değerin ve toplumsal meşruiyetinin temel kaynağıdır kent konseylerinin. Yerel katılımı mümkün kılan, ortak aklı besleyen ve farklı kesimleri bir araya getiren şey büyük ölçüde bu gönüllü emek. Önümüzdeki dönemdeki çalışmalarda yaptığımız etkinlikler yanında kent yaşamında oluşturduğu etkilerini de değerlendirmeliyiz. Enerjilerimizi fark yaratabileceğimiz alanlarda yoğunlaştırmayı hedeflemeliyiz. Dünyamız iklim krizinin yıkıcı etkileri ve su kaynaklarının daralması gibi ekolojik krizlerle sarsılırken, bölgesel savaşlar ve derinleşen ekonomik sıkıntılar kitlesel göçlere yol açıyor. Kadın, genç ve engelliler başta olmak üzere eşitsizlikleri büyütüyor. Eşzamanlı olarak dijitalleşme ve yapay zeka ile insanlık tarihinin en büyük teknolojik eşiği aşılıyor. Hem bireysel hem toplumsal olarak hepimizin yapabileceği en önemli şey, hangi işi yapıyorsak, etrafta ne oluyorsa olsun, o işi aynı irade, sorumluluk ve kalitede sürdürmemizin gerektiğidir. Bu nedenle gönüllülük kavramına mesuliyeti de eklemek gerektiğine inanıyorum. Kendimizi daha iyi bir geleceğe taşıyacak olan gönüllülüğün mesuliyetle buluşmasıdır" sözleriyle kent için ortak çaba çağrısında bulundu.
“Sürdürülebilir bir gelecek için sahada olacağız”
Genel kurulda projelerini ve yönetim vizyonunu paylaşan başkan adaylarından Aslı Pınar Coşkun ise konuşmasında sahada aktif sivil toplum vurgusu yaptı. Amaçlarının ortak aklı, katılımcılığı ve dayanışmayı güçlendiren bir anlayışla Mersin’e hizmet etmek olduğunu ifade eden Coşkun, "Kent konseyini sadece fikir üreten değil, ürettiği fikirleri hayata geçiren, etkin bir yapı haline getirmek için çalışacağız. Siyaset üstü çalışmalarımla muhtarlarımın, apartman yöneticilerimin, gençlerin, kadınların, engellilerin, sivil toplum kuruluşlarının ve tüm hemşehrilerimizin sesine kulak veren şeffaf ve kapsayıcı bir yönetim anlayışını esas alacağız. Belediyelerin karbon yapıya dönüşüm stratejik çalışmaları dahil; sıfır atık ve çevre kirliliği, geri dönüşüm, iklim ve sürdürülebilir bir gelecek için daha kapsamlı, geniş, daha detaylı çalışmaların yer aldığı projeler için masa başında değil, her zaman sahada sizlerle birlikte olacağız. Ben 21 yıldır evli, eşimin bana olan desteği, 18 yaşında kızım, 19 yaşında oğlum, iki çocuk annesi olarak onlardan aldığım güçle aramızdayım. Okul öncesi öğretmeni olarak 25 yıllık iş hayatımdaki kurumsal çalışmalarım, belediyelerle yaptığım paydaş projelerim bana her zaman güç kattı" diyerek kent konseyi çalışmalarında her zaman etkin rol oynamaya devam edeceğini vurguladı.








